Mordem “Fragments to Dominate the Silence”

Outubro 31, 2017

O talento e a calidade do proxecto co que a coñecimos merecía un novo paso, unha reencarnación na traxectoria musical da coruñesa Elba Fernández. Nos discos de Jane Joyd (gañador do Proyecto Demo de Radio 3 e o FIB) predominaban as cordas e un ar máis folque e norteamericano. En troques, e un par de anos despois, chega Mordem (nome tirado dun poema de Rosalía de Castro) bañado en electrónica, trip hop, ambient, dream pop .. e ollando máis a referentes nórdicos. Deixamos para medios “indies” a retahila de nomes para non nos distraer con comparacións e nos desviar do mérito interpretativo e a intensidade da voz e as letras de Elba.

Os dez títulos deste debut xa anticipan unha forte carga de solemnidade e pouco espazo para o banal ou lixeiro: “A Violent Place”, “Underwater Breathtaking”, “The Blindness”, “Funeral”, “The Beast” … Nun exercicio de introspección, Elba fala de soidade, individualismo, destrución, fraxilidade do ser humano, morte, perda … polo que necesita da complicidade d@ ouvinte. Dado ese paso, e sabendo que hai fendas pequenas para que entre a luz, apreciaremos a beleza melancólica e taciturna destas reflexións e as músicas que as envolven. Porque canda a voz e guitarra acústica de Elba Fernández, gozaremos tamén da produción e os detalles de David Unison (tamén nas programacións, beats, percusións), do piano de Xavi Font e das guitarras de Manuel Cabezalí. E outro nome de confianza na gravación e mesturas: Luca Petricca nos Estudios Reno (Madrid).

Estes “Fragments to Dominate the Silence” son unha proposta valente en tempos dun hedonismo ficticio, de inmediatez e fuxida covarde cara diante. Mordem propón pausa, atención e reflexión desde unha sonoridade elegante e contemporánea que nos proporciona abondos momentos de emoción. Para redondear o musical, unha primeira edición limitada co deseño e fotografía de Elba, sempre exquisita nos detalles do traballo artístico.

Pepe Cunha, 31-out-2017