portada
       concertos
       novas
       discos
       crónicas
       artistas do país
       webs amigas

          actualizacións
11/04/2019
The Soul Jacket "Plastic Jail"
06/04/2019
Sés "Rabia ao silencio"
20/03/2019
o Fisterra Blues celebrarase do 28 ao 30 de xuño e participarán, entre outros, Los DelTonos, Morgane Ji e Víctor Aneiros
17/03/2019
o novo Budiño cumpriu na Sala Capitol, 15-marzo-2019
12/03/2019
Vudú "Vol. III"
11/03/2019
Óscar Quant presenta o seu libro "Bailando sobre el parqué"
Sondeseu "Beiralúa"


Nos seus álbumes anteriores, esta orquestra folque pioneira en Europa ofrecera un repertorio de temas procedentes da tradición oral da música popular do país e arranxados polas súas distintas seccións (gaitas, percusión, zanfonas, violíns, requintas e frautas de madeira). Para este quinto traballo engaden achegas de artistas do país, na interpretación e tamén na composición. Entre as primeiras, Susana Seivane, Rosa Cedrón, Toño Domínguez, Treixadura e o Cuarteto de Vento Metal Ribeira de Piquín. En canto ás segundas, podemos gozar de pezas encargadas pola orquestra a prestixiosos compositores como Xosé Lois Romero ("Maneo de Malpica"), Quico Comesaña ("Ciclotimias") ou Pedro Lamas ("Rumba de Ribeira de Piquín").

Porén, non falta o traballo salientábel de dous dos "directores" do proxecto, Rodrigo Romaní ("Aire de Berducido" e "Danza da lúa Espida") e en especial Anxo Pintos porque achega unha obra particularmente creada para a candidatura das illas Cíes a Patrimonio da Humanidade, titulada "San Martiño". Trátase nada menos que dunha suite composta para o espectáculo "O Canto das Illas" e que consta de 10 motivos inspirados na fauna e contorna da illa de San Martiño, a máis meridional do arquipélago de Cíes. Se pensasemos nun disco de vinilo, esta suite levaría a segunda cara do álbum por constituír un ente de seu no mesmo.

"Beiralúa" é un disco moi xeneroso, que abrangue desde esa suite dividida nas súas partes correspondentes ao concepto máis de canción, con clásicos como "Aí ven o Maio" (con Rosa Cedrón) de Batallán, "Campanas de Bastabales" (co Orfeón Treixadura) de Amancio Prada ou "Bando do alcalde" de Mero "Fuxan". Non é doado reinventarse sen perder a identidade e menos aínda nunha formación con sonoridade tan característica. Son xa dezasete anos de traxectoria desde a súa creación na Escola Municipal de Música Folk e Tradicional, a ETRAD, e podemos dicir a nosa orquestra folque goza de boa saúde. Ademais, é moi recomendábel achegarse a algún dos seus concertos, non moi doados de "financiar" por mor da cantidade de instrumentistas que participan.

Pepe Cunha, 4-outubro-2018



Escoitar Abrete de Orellas nas ondas
vitaminasparaogalego
folmusica
musicosaovivo
Manifiesto la cultura no es un lujo
apoio o Ateneo